Erica Victoria Johansson

07.Mar.2011

Kategori: MTOTFLS

Helt otroligt hur mycket som kan gå fel när man minst vill det. Chefen är i Bremen och firar bestemor som fyller 80. Där snackar vi en riktig stål farmor vad jag har förstått. Bergsprängaren är med till chartervecken med pro varje år och krökar gör dom också. Även Marrebarre var borta på grund av spyskjuka. Jag skulle därför styra vårt skepp själv idag. Jag visste ju detta innan jag la mig igår vilket gjorde att jag sov som ett barn dagen innan julafton. Inge vidare alltså. Vaknade med ett ryck på 2 sekunder när klockan ringde, gjorde frulle och begav mig. Inget oplanerat har ännu hänt. Det är först när jag kommer fram till jobbet. Karina som jag ringt in är på plats vilket kändes skönt, men det är när vi ska logga oss in som först problemet uppstår. Datorerna är avstängda till kassan. Låter säkert inte som ett stort problem, men ingen har lösenordet utom chefen som är i tyskland och med all säkerhet sover till efter 10 när hon är på semester. Orkar inte stressa upp mig så börjar med morgonens sysslor istället. Får tag på regionschefen senare som har koll på grejerna och första problemet löser sig. Men en olycka kommer ju sällan ensam så under dagen får jag även kampas med
  • Bankterminaler som lägger av
  • Bikbok radio som strejkar
  • CD spelare som strejkar
  • Intranät som lägger av
  • Internet som lägger av
  • Email som lägger av
Men det löser ju sig alltid. Just Stay Cool.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: